F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

My Journey #1
Assalammualaikum wbt.
Salam Ramadhan buat sahabat-sahabat sekalian
Rasanya belum terlambat lagi nak wish Happy Ramadhan kan InsyaAllah semoga kita hadapi cobaan sepanjang menjadi graduan Ramdhan ni moga-moga Ramadhan ini satu step untuk kita menjalani exchange kita yang selama ni kita tinggalkan

1-Fully solat ubah kalau ramadhan yang lepas kita byk skip solat (bukan di bulan ramadhan je tahu)
2- Puasa (banyak skop pasal puasa ni tahu bukan hanya menahan lapar n dahaga je)
3-qiamulail
4-Tadarus
5-Tarawikh

aku pun walaupun sejak lahir menjadi Islam tapi aku akui banyak khilaf diri ini sebelum ini..sekarang kita jangan harap nak tunggu orang lain bantu kita nak ubah kita jadi kembali kepada Allah... kita harus cuba bergerak sendiri serta mohon kekuatan ,petunjuk dari Allah s.w.t agar dipermudahkan perjalanan hidup kita,InsyaAllah hidayah itu akan datang juga sebab "Bukan kita hanya duduk tunggu hidayah tu hadir ,tapi kita perlu usaha untuk mencari hidayah itu"

Sedikit sebanyak perkongsian aku mengenai Ramadhan asif(maaf andai ada yg terkurang info) ambo masih belajar lagi

Perjalananku....
aku akui Allah mahu melihat sekuat mana aku untuk hadapi ujiannya
aku akui sejak akhir2 ni terlalu banyak ujian yang aku hadapi Alhamdulillah
Aku akui aku mengambil kesempatan yang ada untuk tarbiyah diri yang penuh hina ini
Aku akui diri ini perlu dimotivasikan setiap,saat,jam.n setiap masa
Aku akui terkadang aku lemah...
Aku akui betapa Allah tahu bagaimana diri ini
Aku akui Allah dengar rintihanku
Aku akui betapa malunya aku yang sering meminta-minta kepadanya sedangkan aku seperti tidak mampu untuk membantu orang sekelilingku untuk menegakkan dakwah
Aku akui aku budak baru belajar..budak baru mengenal apa itu kehidupan yang diredhai

#Semoga kita sedar sebelum disedarkan

0 comment[s] | back to top