F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

My Journey #3
Assalammualaikum

Yes i'm prefer untuk berdiam diri buat aktiviti semuanya dalam rumah sahaja...sebab i'm feel LOSER sangat sekarang mujurlah Allah sentiasa disisi tak pernah sekali pun tinggalkan aku Ya hanana Ya Rabb :) kalau tak pantang dapat cuti mesti ajak geng2 GG and ex-5amanah meet up kat mana-mana but now it's totally changes sahabatku yang dikasihi lagi disayangi
Kenapa aku feel LOSER sgt sebab target pointer tak mencapai apa yang aku nak ..mungkin sebab Allah telah merencanakan hal yang lebih awesome untuk aku if tak....takdelah kot aku nak muhasabah diri yang hina ni (husnudzon) dengan Allah s.w.t... then after that bila pointer tak berapa nak cemerlang mana ..tawaran ke IPTA pun kantoilah kan TAK BERJAYA tapi aku still usaha buat rayuan apply sana apply sini tak kisah ipta or ipts i want to change my life usaha terus usaha then tawakal n redha ..if aku dapatlah time 1st intake IPTA tu mungkin aku tak ada semngat berkobar2 untuk terus berusaha nak mencapai apa yang aku inginkan see SubhanAllah Maha Suci Allah.... Dia Maha Mengetahui segalanya perancanganNya begitu indah sekali
Tapi seriously aku terasa sangat kuat saat ni...kuat menghadapi segalanya InsyaAllah betullah bak kata naqibah usrah aku "bila akak dapat result yang tak berapa cemerlang sangat time exam aritu ..ana tak nangis dan bersedih pun sebab ana tahu itu semua hasil usaha kita dan Allah telah menentukan segalanya...ana redha atas pemberianNYA" see now aku pula yang hadapi hal yang sama macam naqibah usrah aku tadi

Then another cobaan menimpa aku...erm correction i think that was "anugerah" dari Allah s.w.t ... tak perlulah nak dicerita apa cobaan itu sebab itu terlalu personal untuk diceritakan nobody knows that only me and my lover Allah.sw.t but Alhamdulillah segala ujian itu automatically turn me to MATURED enough InsyaAllah .... Pengalaman banyak mengajar kita ... Now aku lebih banyak meneruskan komitmen aku dengan family...istiqamah dalam menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya yang banyak khilaf ni
sometimes orang akan think aku ni kuno...
But i think they more than kunoss dari aku
sometimes ada yang masyarakat thinks bad about me ada yang cakap aku ikut ajran sesat
Alhamdulillah segala tohmahan itu diraikan dengan senyuman
aku susah nak marah orang seriously talk tak berani kot even aku dipihak yang benar apa yang aku mampu
Belajar untuk meraikan semua orang yang hadir dalam hidup aku
HasbiaAllah wanimal wakil



0 comment[s] | back to top